288,00 zł
219,00 zł z VAT
Nieznajomość własnych emocji prowadzi do trudnych zachowań wśród najmłodszych. Nie dość, że nie potrafią oni wyrazić swoich uczuć, to wpadają przez to w złość i denerwują się. Niekiedy reakcje dzieci nie do końca podobają się innym, co dodatkowo je stresuje. Warto pamiętać, że można pomagać swoim pociechom i odpowiednio je przygotować do radzenia sobie z własnymi przeżyciami. Zwierciadło emocji świetnie nadaje się do tego zadania.
Zwierciadło emocji to przyjazna pomoc edukacyjna dla dzieci w różnym wieku. Zawiera sześć wsuwanych zdjęć twarzy, które wyrażają różne uczucia. Dziecko może przeglądać się w lustrze i obserwować w nim swoją twarz, a później porównywać z innymi.
Aktywność ze Zwierciadłem emocji pozwala najmłodszym nauczyć się rozpoznawać i identyfikować u siebie różne odczucia. Dzięki temu mali użytkownicy zwiększają samoświadomość emocjonalną.
Ponadto zabawy z tym magicznym Zwierciadłem kształtują empatię, która nie jest wrodzoną umiejętnością. Aby dziecko rozumiało doznania innych ludzi, musi się tego nauczyć. Zwierciadło emocji ułatwia to zadanie, bo daje okazję do obserwacji uczuć innych dzieci. Oprócz tego zachęca do prowadzenia rozmów o powodach tych przeżyć i sposobach na okazywanie ich. Wskutek takich oddziaływań najmłodsi kształtują swoje kompetencje społeczno-emocjonalne i usprawniają efektywną komunikację z innymi.
Zwierciadło emocji to świetne narzędzie dla nauczycieli, terapeutów i rodziców. Wykorzystasz je w placówkach oświatowych jako pomoc wychowawczą do prowadzenia zajęć o uczuciach. Sprawdzi się podczas sesji terapeutycznych w gabinetach specjalistów. Pomoże rodzicom, którzy chcą wspomagać inteligencję emocjonalną swoich pociech. Lustro z twarzami jest także dobrym narzędziem do pracy z dziećmi nadpobudliwymi lub mającymi inne zaburzenia rozwojowego, które utrudniają im wyrażanie emocji i rozumienie ich.
Lusterko ma wygodny uchwyt, który świetnie pasuje nawet do małej rączki dziecka.
Lusterka wzbogacą wyposażenie sali przedszkolnej i pozwolą na naukę o ludzkich emocjach.
Zabawa zwierciadłem wspomaga inteligencję emocjonalną dziecka i uczy je zarządzania swoimi uczuciami
Pracując z lusterkiem, wspomagasz rozwój emocjonalny dziecka i uczysz je radzenia sobie w konkretnych sytuacjach.
Obserwacja twarzy w lusterku oraz porównywanie z ilustracjami są świetnym sposobem na stymulowanie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości.
Lusterko możesz wziąć na wycieczkę, podwórko czy w dłuższą podróż. Przeglądanie się w nim i porównywanie emocji ze zdjęciami to świetna zabawa na świeżym powietrzu!
Pomóż dzieciom obserwować i uczyć się rozpoznawać uczucia u siebie i innych. Skorzystaj ze Zwierciadła emocji i sześciu wsuwanych zdjęć prawdziwych dzieci. Prezentują one przeżycia, które towarzyszą maluszkom codziennie. Znajdziesz tu więc szczęście, zaskoczenie, strach, smutek, wygłupy i złość.
Dzięki temu zabawa kolorowym Zwierciadłem jest dobrym pretekstem do wprowadzania najmłodszych w świat emocji i nazywania ich. Dodatkowo stwarza okazję do modelowania różnego zachowania.
Gdy Twoja pociecha nauczy się identyfikować swoje uczucia, będzie potrafiła nimi zarządzać i uzewnętrzniać je. To ułatwi jej codzienne funkcjonowanie i ograniczy stres wywołany niezrozumieniem otoczenia.
Na skutek tego dziecko będzie pewniejsze siebie i spokojniejsze.
Dzieci uczą się empatii z wiekiem. Obserwują dorosłych i to z ich zachowania czerpią inspirację. Współodczuwanie nie jest naturalnym odruchem, dlatego należy nad nim pracować i rozwijać je już u młodszych dzieci. Zabawa ze Zwierciadłem emocji z dołączonymi zdjęciami prawdziwych twarzy ułatwia pracę z uczuciami. Daje okazję do ich rozpoznawania u siebie i u innych ludzi.
Zachęcając swoją pociechę do opowiadania o tym, co widzi na zdjęciach oraz opisywania uczuć prezentowanych postaci, inspirujesz je do rozumienia potrzeb innych ludzi. Warto tłumaczyć dziecku, dlaczego towarzyszą nam właśnie takie emocje. To uświadomi mu, co je wywołuje - zarówno w nim, jak i w innych ludziach. Dzięki temu pokażesz najmłodszym, czym jest empatia i uświadomisz jej znaczenie w relacjach społecznych. Twoje dziecko będzie potrafiło wczuć się w sytuację innych osób i lepiej ją rozumieć.
Wielkim atutem Zwierciadła emocji jest kształtowanie dojrzałości emocjonalnej dziecka oraz wspomaganie jego kompetencji społecznych. Zabawa z lustrem i twarzami rozwija nowe umiejętności SEL, czyli zarządzanie uczuciami, rozumienie ich oraz wzbudzanie w sobie empatii.
Poprzez aktywność z tym ciekawym narzędziem edukacyjnym Twoja pociecha wzbogaci swoje doświadczenia społeczno-komunikacyjne. Nauczy się budować pozytywne relacje oraz podejmować odpowiedzialne decyzje.
Wybierasz się w dłuższą podróż i nie wiesz, jak zająć swojego maluszka? Weź ze sobą poręczne Zwierciadło emocji. Lustro wykonane jest z wysokiej jakości, trwałego i przyjaznego dzieciom szkła. Jego uchwyt pasuje nawet do mniejszej rączki przedszkolaka. To bezpieczne i przydatne narzędzie dla młodszych i starszych użytkowników.
Bawiąc się Zwierciadłem emocji i obserwując w nim swoją twarz, dziecko zajmie się przez dłuższy czas i zapomni o nudzie. A dodatkowo będzie stymulować percepcję wzrokową i spostrzegawczość!
Organizujesz urodziny swojej pociechy? Zwierciadło emocji pozwoli Ci na prowadzenie ciekawych kalamburów i szarad dla grupki kilkulatków. Mogą prezentować emocje, odgadywać je i dobierać do nich załączone zdjęcia. Nie tylko będą się dobrze bawić, ale także nauczą się empatii i wzajemnego zrozumienia. Ponadto usprawnią komunikację.
Zwierciadło emocji to naprawdę przyjazne dzieciom narzędzie terapeutyczne i edukacyjne na każdą okazję
Rozkładamy karty. Osoba dorosła prosi, by dziecko wskazało kartę, która prezentuje konkretne uczucie, np. „Wskaż osobę, która jest zła”.
Rozkładamy wszystkie karty z emocjami i prosimy dziecko, by wskazało tę, która w danej chwili odzwierciedla jego emocje. Poproś, by spojrzało w lustro i porównało twarz ze zdjęcia ze swoją. Warto wykorzystać okazję do rozmowy na temat powodu takich uczuć i zadawać pytania dziecku, np. Co się wydarzyło, że jesteś smutny/wesoły itp.
Rozkładamy karty z emocjami i zadajemy dziecku pytania rozpoczynające się od wyrażenia: „Co czujesz, gdy...”.
Np. Co czujesz, gdy idziesz na plac zabaw? Co czujesz, gdy się skaleczysz?
Dziecko wskazuje wybraną kartę i naśladuje jej uczucie. Przygląda się sobie w lusterku. Poproś o opisanie wyrazu twarzy. Dzięki takiej zabawie dziecko zrozumie, że ma prawo do różnych uczuć i każde z nich jest potrzebne.
Rozłóż zdjęcia z zestawu. Jedna osoba demonstruje wybrane uczucie poprzez mimikę twarzy i przyjęcie konkretnej postawy. Druga zgaduje, którą emocję odzwierciedla i wskazuje ją. W drugiej kolejce zamieniają się rolami.
Pokaż dziecku wybraną kartę, np. „Zły”. Spytaj je: „Czy pamiętasz, kiedy ostatnim razem byłeś zły”? Pozwól wypowiedzieć się, dopytuj o powody tego uczucia. Następnie spytaj: „Jak wyglądałeś, gdy byłeś zły”? Poproś o pokazanie tego uczucia na twarzy i porównanie ze zdjęciem.
Na kolejnym etapie zaproponuj, by dziecko pokazało całym ciałem, jaką postawę przyjmuje, gdy jest złe. Opiszcie jego gesty itp.
Ostatni etap polega na zapytaniu, jak dziecko poradziło sobie z tymi emocjami.
Układamy karty z emocjami przed dzieckiem. Wskazujemy wybraną kartę i zadajemy dziecku pytanie rozpoczynające się od słów: „Co zrobić, gdy...”, np. „Co zrobić, gdy się czegoś boimy”? Warto poszukać odpowiedzi z dzieckiem, naprowadzać je i wskazywać sposoby radzenia sobie z emocjami.
4 lustra, 6 wsuwanych zdjęć, przewodnik
KARTY PRACY: Emocje - nauka nazywania i rozpoznawania emocji
W prezencie do produktu otrzymasz karty pracy dotyczące edukacji emocjonalnej. Znajdziesz w nich m.in:
KARTY PRACY: Co czuję, gdy... - rozpoznawanie emocji
Drugi zestaw kart pracy, jaki otrzymasz dotyczy umiejętności rozpoznawania emocji. Zawiera kilkanaście zdjęć wraz z prostymi opisami i kartami przedstawiającymi cztery podstawowe emocje: radość, smutek, strach i gniew. Te karty pracy przeznaczone są dla dzieci, którym trudność sprawia rozpoznawanie, nazywanie emocji. Doskonale sprawdzą się także w pracy z dziećmi z autyzmem.
Karty pracy otrzymasz w formacie .pdf do samodzielnego wydrukowania na podany w zamówieniu adres e-mail.
Wiek: 3 lata +
Wymiary: 20 cm x 10 cm
Materiał: trwałe, przyjazne dzieciom szkło