175,00 zł
115,00 zł z VAT
Waga matematyczna to fenomenalne rozwiązanie dla nauczycieli przedszkoli i szkół, z pomocą którego z łatwością zrealizujesz materiał z programu nauczania matematyki. To również niezastąpiona pomoc edukacyjna dla dzieci pozostających w edukacji domowej. Dzięki niej przygotujesz dziecko do eksploracji nauk ścisłych poprzez zabawę i wpłyniesz na rozwój wczesnych umiejętności matematycznych, które są niezbędne do dalszego kształcenia.
Waga matematyczna jest na tyle duża, że z powodzeniem wykorzystasz ją do wprowadzania pojęć matematycznych i prowadzenia lekcji w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Z jej pomocą nauczysz dzieci rozumienia liczb w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, porównywania, dopełniania do 10, przedstawiania liczb za pomocą sumy składników oraz mechanizmu działania wagi. Podczas manh i właściwości arytmetyki.
Produkt przeznaczony jest dla dzieci od 6 roku życia, podczas manipulowania odważnikami uczniowie uzyskają wgląd w abstrakcyjną koncepcję działań na liczbach, równań algebraicznych. Można używać go do zabawy z młodszymi naukowcami. Przeczytaj poniższy opis by zapoznać się z możliwościami użycia wagi do zabaw edukacyjnych.
Wykorzystaj Wagę matematyczną do nauki matematyki poprzez zabawę.
Zrealizuj program nauczania matematyki i wprowadź zagadnienia w łatwy i ciekawy sposób.
Rozwijaj koncentrację uwagi za pomocą zabaw i ćwiczeń z Wagą szalkową.
Manipulowanie odważnikami i obserwacja poruszania się szalek wagi to konkretny sposób na rozwijanie logicznego myślenia.
Waga szalkowa to fenomenalny sposób na wprowadzanie liczb w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Czynności związane z zawieszaniem odważników i obserwowanie zmian zachodzących podczas tych ćwiczeń – przechylanie się szalek wagi, to nie tylko świetny trening dla rozwoju koordynacji ręka-oko i koncentracji uwagi, ale też konkretny sposób na pobudzanie logicznego myślenia. Podczas zabawy Wagą matematyczną dziecko wykonuje szereg operacji by móc odpowiedzieć sobie na pojawiające się pytania: Dlaczego szalki się przechylają na jedną stronę? Co zrobić, aby były na tej samej wysokości? Gdzie położyć odważnik, by jedna szalka była wyżej? Co będzie, gdy użyję wielu odważników jednocześnie?
Pomiędzy 2 a 7 rokiem życia rozwój dziecka jest w fazie myślenia przedoperacyjnego. Oznacza to, że w tym czasie maluch zdobywa wiele doświadczeń logicznych i fizycznych w sposób konkretny, czyli za pomocą działania. Dominuje tu myślenie sensoryczno-motoryczne. Dziecko rozumie to, co widzi i praktycznie wykonuje.
W wyniku tych doświadczeń powoli kształtuje się u niego myślenie abstrakcyjne. Aby wspomóc malucha w rozwoju myślenia matematycznego, należy zapewnić mu wiele możliwości do działania i doświadczania. Niebywale pomocna będzie tu Waga matematyczna. Dzięki niej mały odkrywca zrozumie relacje między liczbami w konkretny sposób.
Podczas manipulacji ciężarkami uzyska wgląd w abstrakcyjne koncepcje działań na liczbach, równań algebraicznych i właściwości arytmetycznych.
Z pomocą Wagi matematycznej dziecko bez problemu nauczy się porównywania liczb w pierwszej dziesiątce, dopełniania do 10, przedstawiania liczb za pomocą sumy składników oraz mechanizmu działania wagi. Poniżej podane są przykłady zabaw, które wyjaśniają, jak można to zrobić.
Rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym:
- Policz od 1 do 10 i w tył z pokazywaniem liczb.
- Jakich sąsiadów ma liczba 6?
- Które liczby są większe od 5, a które mniejsze?
- Pokaż liczbę, która przedstawia ile masz palców u jednej ręki (ile jest pór roku, dni tygodnia, itp.).
Rozumienie liczby w aspekcie porządkowym:
- Który z kolei jest odważnik zawieszony na szalce? Dziecko rozpoczyna liczyć od cyfry 1 mówiąc: pierwszy, drugi, trzeci, itd.
- Zawieś odważnik po prawej stronie wagi w taki sposób, aby był piąty z kolei.
- Gdzie zawiesisz odważnik, by był ostatni?
Rozumienie liczby w aspekcie miarowym:
- Doświadczenia związane z przechylaniem szalki wagi. Liczba ma większą wartość, gdy szalka przechyli się bardziej.
Do tej zabawy można przygotować szablony znaków większości, mniejszości i równości: <, >, = oraz liczby od 1-10. Takie liczby możesz też zamówić w naszym sklepie:
Montessori Szorstkie cyfry w pudełku
- Sprawdź, która liczba jest większa: 5 czy 2?
- Sprawdź, która liczba jest mniejsza: 8 czy 7?
- Na której liczbie powiesisz odważnik, żeby szalki były na równej wysokości?
Przedstaw te porównania za pomocą szablonów znaków lub zapisz je na kartce. Dziecko za pomocą tych doświadczeń zrozumie i łatwo zapamięta, że ta liczba jest większa, której szalka przechyla się bardziej.
- Po jednej stronie wagi zawieś odważnik na liczbie 10. Po drugiej stronie np. na liczbie 3. Zadaniem dziecka jest zawiesić drugi odważnik na takiej liczbie, aby szalki się wyrównały (by suma tych liczb wyniosła 10).
- Na jednej szalce zawieś odważnik przy dowolnej liczbie, np. 8. Zadaniem dziecka jest zawiesić po drugiej stronie 2 takie odważniki, by szalki się wyrównały. Zadanie to można zapisać na kartce: 8=5+3. Zaproponuj dziecku by znalazło inne rozwiązanie i je zapiszcie, np. 8=4+4 lub 8=2+6 itd.
- Na jednej szalce znów zawieś odważnik na dowolnej liczbie, np. 10. Zadaniem dziecka jest znaleźć 3 takie liczby, żeby po zawieszeniu na nich odważników, szalki się wyrównały: 10=2+3+5 itd.
Wielkość: 8,5 cala – ok.21,5 cm
20 odważników o masie 10 g
Etykiety
Broszura z instrukcją
Wiek: +6 lat