Model anatomiczny serca

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: LEARNING RESOURCES
  • Kod producenta: 765023033342

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 129,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 139,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 154,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    154,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł
  • Warunki i koszty dostawy
    Cena z transportem:
    154,90 zł Paczkomat InPost (+15,90 zł)
    162,00 zł Kurier - DPD (+23,00 zł)
    162,00 zł Kurier - InPost (+23,00 zł)
    162,00 zł Kurier - DHL24 (+23,00 zł)
  • Kod: zab_ler_3334

Dla kogo?

Model anatomiczny serca to propozycja wyposażenia pracowni biologicznej. Jest to jedna z pozycji należąca do serii modeli anatomicznych. Złożenie elementów zestawu w całość pozwoli uzyskać trójwymiarowy model serca. Z jego wykorzystaniem można uczyć się budowy części serca, kierunku przepływu krwi i innych zagadnień z podstawy programowej na lekcjach biologii.

Model można samodzielnie składać, w czym pomoże dołączona do zestawu instrukcja. Taka pomoc edukacyjna przyda się do pracowni biologicznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Model będzie przydatny dla nauczyciela do przedstawienia omawianych zagadnień i ciekawego przeprowadzenia lekcji, ale też dla uczniów – do poszerzania i utrwalania wiedzy.

Ciekawy pomysł na edukacyjny prezent dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 

 

 

76-zawiera-podrecznik-przewodnik-w-zestawie Instrukcja montażu w zestawie

W zestawie wraz z modelem anatomicznym serca znajduje się ilustrowana instrukcja, która ułatwi montaż.

40-nauka-rozwiazywania-problemow Praca na lekcji z nauką rozwiązywania problemów

Trójwymiarowy model anatomiczny serca można wykorzystać w zadaniach doskonalących praktyczne rozwiązywanie problemów. Dzięki temu uczniowie będą ćwiczyć korzystanie ze zdobytej wiedzy na różne sposoby.

24-logiczne-myslenie Zadania z elementami logicznego myślenia

Zagadki, łamigłówki z wykorzystaniem modelu serca, ale też jego samodzielny montaż to zadania wspierające umiejętność logicznego myślenia.

58-praca-w-grupie-komunikacja3 Praca w grupie – wspólne składanie modelu

Składanie elementów modelu wspólnie z całą grupą to ciekawa forma pracy na lekcji. Dzięki takim zajęciom uczniowie trenują współpracę i umiejętność działania w zespole.

 

Dlaczego warto?

  • Nauka anatomii w trójwymiarze

Nauka budowy anatomicznej serca będzie jeszcze bardziej efektywna, gdy wiadomości z podręcznika, rycin i ilustracji przeniesie się do formy 3D. W taki sposób można lepiej zrozumieć budowę serca i wyobrazić sobie umiejscowienie jego wewnętrznych struktur.

Z takim modelem nauczyciel łatwiej wskaże uczniom, w którym miejscu znajduje się np. zastawka dwudzielna lub trójdzielna. Są to ważne zagadnienia, a jednak bez trójwymiarowego modelu uczniom trudniej byłoby wyobrazić sobie, gdzie dokładnie znajdują się te wewnętrzne elementy układu sercowo-naczyniowego.

Z takim modelem nauczyciel łatwiej wskaże uczniom, w którym miejscu znajduje się np. zastawka dwudzielna lub trójdzielna.

  • Ciekawe zadania na lekcjach biologii z nauką rozwiązywania problemów

Temat anatomii serca podczas lekcji biologii można urozmaicić, wprowadzając lubiane przez uczniów formy pracy w grupach lub w parach. Aby przygotować takie zajęcia, przydatny będzie model anatomiczny serca. Może on posłużyć do wzajemnego odpytywania się w parach z przerabianego materiału, a także do składania elementów w całość i odnajdywania poszczególnych części budowy serca.

Takie zadania można przygotować w różnej formie. Sprawdzą się w czasie lekcji np. zagadki, konkursy drużynowe, łamigłówki i różne formy współdziałania grupy w rozwiązywaniu problemów.

 

  • Nauka pracy według instrukcji – trening obserwacji, działania według wzoru i logicznego myślenia

Jedną z możliwości wykorzystania na lekcji lub w domu modelu anatomicznego serca jest jego samodzielne złożenie z wykorzystaniem elementów zawartych w zestawie. Kierować się można ilustrowaną instrukcją, ale scenariusz lekcji, w zależności od wieku uczniów można też zmienić.

Przykładowo, w klasach, które opanowały już wiedzę o budowie serca, można polecić złożenie modelu np. z pomocą kolejno wypowiadanych przez nauczyciela wskazówek. Nauczyciel może wskazać uczniowi, aby np. złożył części głównych naczyń krwionośnych, a inny uczeń może otrzymać zadanie połączenia ich z prawidłowym przedsionkiem. Nauczyciel może w tym czasie korzystać z instrukcji, w której znajdują się podpowiedzi, jak zamontować części łączące poszczególne struktury serca. Taka praca uczy nie tylko rozwiązywania problemów, ale też spostrzegawczości, logiki w wykonywaniu zadań i wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy.

 


Pomysły na pracę na lekcji


  • Praca w grupach – składanie modelu – ćwiczenia współdziałania w grupie, koncentracji na zadaniu i pracy według instrukcji

Wspólne składanie modelu anatomicznego serca może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest nauka współdziałania w grupie. Wymiana pomysłów dotyczących rozpoczęcia składania modelu, obserwacja prawidłowości dokładania kolejnych elementów, a także zaangażowanie każdego uczestnika zajęć to atuty pracy zespołowej.

Na lekcji biologii z wykorzystaniem modelu anatomicznego serca można zaproponować klasie, aby każdy z uczniów kolejno wykonał jedno zadanie z instrukcji. Pozostali uczniowie w tym czasie powinni obserwować, czy zadanie realizowane jest prawidłowo. Następnie kolejny uczeń przystąpi do złożenia kolejnej części. Jeżeli każdy dobrze poradzi sobie ze swoim zadaniem, będzie można połączyć wszystko w całość i otrzymać kompletny model budowy serca do ustawienia w pracowni biologicznej.

Nauka budowy anatomicznej serca będzie jeszcze bardziej efektywna, gdy wiadomości z podręcznika, rycin i ilustracji przeniesie się do formy 3D.

  • Zagadki anatomiczne – poszukiwanie właściwego elementu – nauka rozwiązywania problemów, logicznego myślenia i korzystania ze zdobytej wiedzy

Z użyciem modelu anatomicznego serca można przygotować wiele różnorodnych łamigłówek. Przykładowo, ciekawe może okazać się zadanie odnalezienia zastawki trójdzielnej. W tym celu trzeba zajrzeć do środka modelu (najlepiej w taki sposób, aby nie rozkładać całości, tylko zdjąć odpowiednią część, która umożliwi zobaczenie ukrytej wewnątrz zastawki).

W trudniejszej wersji, dla starszych uczniów zadania mogą, zamiast nazwy, zawierać tylko określoną cechę danej struktury, którą należy odszukać. Można przygotować do tego dodatkowe podpowiedzi, mówiące jeszcze więcej na temat wskazanego elementu. W ten sposób uczniowie utrwalają wiedzę, co może być przydatne np. przed sprawdzianem.

Model serca, na którym odnaleźć można m.in.: prawy i lewy przedsionek, prawą i lewą komorę, zastawki (trójdzielną, mitralną i płucną), fragment aorty i tętnicy płucnej

Co zawiera?

  1. Model serca, na którym odnaleźć można m.in.: prawy i lewy przedsionek, prawą i lewą komorę, zastawki (trójdzielną, mitralną i płucną), fragment aorty i tętnicy płucnej

  2. Stojak

  3. Instrukcję montażu

 

Główne informacje

Wysokość: ok. 12,7 cm

Ze względu na małe elementy nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 r.ż.

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Narzędzia do pionizacji i lateralizacji czubka języka - nowa wersja narzędzi

Narzędzia do pionizacji i lateralizacji czubka języka - nowa wersja narzędzi

15-05-2024
Do prawidłowego żucia niezbędne są ruchy boczne – lateralne języka, a do prawidłowego połykania i artykulacji głosek niezbędne jest uzyskanie prawidłowej pionizacji języka, a więc wklejenia jego masy w podniebienie. Terapię logopedyczną w wyćwiczeniu tych ruchów mogą wesprzeć... Więcej
Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej