139,00 zł z VAT
Model anatomiczny serca to propozycja wyposażenia pracowni biologicznej. Jest to jedna z pozycji należąca do serii modeli anatomicznych. Złożenie elementów zestawu w całość pozwoli uzyskać trójwymiarowy model serca. Z jego wykorzystaniem można uczyć się budowy części serca, kierunku przepływu krwi i innych zagadnień z podstawy programowej na lekcjach biologii.
Model można samodzielnie składać, w czym pomoże dołączona do zestawu instrukcja. Taka pomoc edukacyjna przyda się do pracowni biologicznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Model będzie przydatny dla nauczyciela do przedstawienia omawianych zagadnień i ciekawego przeprowadzenia lekcji, ale też dla uczniów – do poszerzania i utrwalania wiedzy.
Ciekawy pomysł na edukacyjny prezent dla dzieci powyżej 3 roku życia.
W zestawie wraz z modelem anatomicznym serca znajduje się ilustrowana instrukcja, która ułatwi montaż.
Trójwymiarowy model anatomiczny serca można wykorzystać w zadaniach doskonalących praktyczne rozwiązywanie problemów. Dzięki temu uczniowie będą ćwiczyć korzystanie ze zdobytej wiedzy na różne sposoby.
Zagadki, łamigłówki z wykorzystaniem modelu serca, ale też jego samodzielny montaż to zadania wspierające umiejętność logicznego myślenia.
Składanie elementów modelu wspólnie z całą grupą to ciekawa forma pracy na lekcji. Dzięki takim zajęciom uczniowie trenują współpracę i umiejętność działania w zespole.
Nauka budowy anatomicznej serca będzie jeszcze bardziej efektywna, gdy wiadomości z podręcznika, rycin i ilustracji przeniesie się do formy 3D. W taki sposób można lepiej zrozumieć budowę serca i wyobrazić sobie umiejscowienie jego wewnętrznych struktur.
Z takim modelem nauczyciel łatwiej wskaże uczniom, w którym miejscu znajduje się np. zastawka dwudzielna lub trójdzielna. Są to ważne zagadnienia, a jednak bez trójwymiarowego modelu uczniom trudniej byłoby wyobrazić sobie, gdzie dokładnie znajdują się te wewnętrzne elementy układu sercowo-naczyniowego.
Temat anatomii serca podczas lekcji biologii można urozmaicić, wprowadzając lubiane przez uczniów formy pracy w grupach lub w parach. Aby przygotować takie zajęcia, przydatny będzie model anatomiczny serca. Może on posłużyć do wzajemnego odpytywania się w parach z przerabianego materiału, a także do składania elementów w całość i odnajdywania poszczególnych części budowy serca.
Takie zadania można przygotować w różnej formie. Sprawdzą się w czasie lekcji np. zagadki, konkursy drużynowe, łamigłówki i różne formy współdziałania grupy w rozwiązywaniu problemów.
Jedną z możliwości wykorzystania na lekcji lub w domu modelu anatomicznego serca jest jego samodzielne złożenie z wykorzystaniem elementów zawartych w zestawie. Kierować się można ilustrowaną instrukcją, ale scenariusz lekcji, w zależności od wieku uczniów można też zmienić.
Przykładowo, w klasach, które opanowały już wiedzę o budowie serca, można polecić złożenie modelu np. z pomocą kolejno wypowiadanych przez nauczyciela wskazówek. Nauczyciel może wskazać uczniowi, aby np. złożył części głównych naczyń krwionośnych, a inny uczeń może otrzymać zadanie połączenia ich z prawidłowym przedsionkiem. Nauczyciel może w tym czasie korzystać z instrukcji, w której znajdują się podpowiedzi, jak zamontować części łączące poszczególne struktury serca. Taka praca uczy nie tylko rozwiązywania problemów, ale też spostrzegawczości, logiki w wykonywaniu zadań i wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy.
Wspólne składanie modelu anatomicznego serca może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest nauka współdziałania w grupie. Wymiana pomysłów dotyczących rozpoczęcia składania modelu, obserwacja prawidłowości dokładania kolejnych elementów, a także zaangażowanie każdego uczestnika zajęć to atuty pracy zespołowej.
Na lekcji biologii z wykorzystaniem modelu anatomicznego serca można zaproponować klasie, aby każdy z uczniów kolejno wykonał jedno zadanie z instrukcji. Pozostali uczniowie w tym czasie powinni obserwować, czy zadanie realizowane jest prawidłowo. Następnie kolejny uczeń przystąpi do złożenia kolejnej części. Jeżeli każdy dobrze poradzi sobie ze swoim zadaniem, będzie można połączyć wszystko w całość i otrzymać kompletny model budowy serca do ustawienia w pracowni biologicznej.
Z użyciem modelu anatomicznego serca można przygotować wiele różnorodnych łamigłówek. Przykładowo, ciekawe może okazać się zadanie odnalezienia zastawki trójdzielnej. W tym celu trzeba zajrzeć do środka modelu (najlepiej w taki sposób, aby nie rozkładać całości, tylko zdjąć odpowiednią część, która umożliwi zobaczenie ukrytej wewnątrz zastawki).
W trudniejszej wersji, dla starszych uczniów zadania mogą, zamiast nazwy, zawierać tylko określoną cechę danej struktury, którą należy odszukać. Można przygotować do tego dodatkowe podpowiedzi, mówiące jeszcze więcej na temat wskazanego elementu. W ten sposób uczniowie utrwalają wiedzę, co może być przydatne np. przed sprawdzianem.
Model serca, na którym odnaleźć można m.in.: prawy i lewy przedsionek, prawą i lewą komorę, zastawki (trójdzielną, mitralną i płucną), fragment aorty i tętnicy płucnej
Stojak
Instrukcję montażu
Wysokość: ok. 12,7 cm
Ze względu na małe elementy nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 r.ż.