Dobre czy złe? - rozwój społeczny + KARTY PRACY

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: ROLF EDUCATION
  • Kod producenta: 8718229027129

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 419,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 419,00 zł

    399,00 zł z VAT

    CENA KATALOGOWA: 419,00 zł
    OSZCZĘDZASZ: 20,00 zł !

  • Cena produktu z transportem od: 399,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

    Cena produktu z transportem od:
    399,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

Dla kogo?

Dobre czy złe? –  rozwój społeczny dla dzieci 4 lata+

Układanka Dobre czy złe? –  rozwój społeczny to komplet ciekawych ilustracji prezentujących różne sytuacje z życia codziennego. Zadaniem graczy jest ocenić je i opowiedzieć, dlaczego są pozytywne lub negatywne. Ta doskonała pomoc dydaktyczna przeznaczona jest dla graczy w wieku przedszkolnym i szkolnym. Posłuży do nauki o różnych zachowaniach i ich konsekwencjach.

Gra Dobre czy złe? to nie tylko ciekawe historyjki opowiedziane w prostej formie. To przede wszystkim skuteczne narzędzie do rozwijania umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci.

Dzięki tej interesującej układance mali użytkownicy zdobywają wiedzę o normach kulturowych, uczą się empatii, odpowiedzialności i rozwiązywania problemów. To niezastąpiony element procesu rozwoju społecznego dzieci. Wpływa na ich relacje z innymi, pozwala kształtować inteligencję emocjonalną i wspomaga kompetencje komunikacyjne.

 

48-od-4-roku-zycia Wiek 4+

Gra jest dostosowana do zasobu pojęć i wiedzy dzieci od 4. roku życia

11-edukacja-emocjonalna-emocje2 Nauka rozpoznawania emocji

Gra pomaga rozpoznać pozytywne i negatywne emocje dotyczące przedstawionych sytuacji

18-koncentracja-pamiec-skupienie3 Koncentracja uwagi

Dopasowywanie reakcji do ilustracji i opisywanie ich to dobre ćwiczenia na doskonalenie uważności i skupienia.

40-nauka-rozwiazywania-problemow Nauka rozwiązywania problemów

Dzięki grze w rozstrzyganie pozytywnych i negatywnych zachowań, dziecko uczy się rozwiązywania problemów.

106-kreatywnosc2 Kreatywność:

Dziecko może opowiadać o ilustracjach i tworzyć do nich historyjki, co uczy je kreatywności i pobudza wyobraźnię

56-praca-w-grupie-komunikacja Zabawa w grupie

Gra nadaje się do zabaw grupowych. Wspiera kompetencje społeczne małego użytkownika i uczy go komunikacji.

 

 

 

Dlaczego warto?

  • Pomaga w kształtowaniu kompetencji społecznych

Wielkim atutem układanki Dobre czy złe? jest kształtowanie dojrzałości emocjonalnej oraz wspomaganie kompetencji społecznych. Gra rozwija nowe umiejętności SEL, czyli zarządzanie uczuciami, rozumienie ich oraz wzbudzanie w sobie empatii.
Zestaw Dobre czy złe? stawia dzieci w roli decydentów, co pomaga im ćwiczyć umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne i rozwiązywania konfliktów. Kładąc kciuki na obrazku z daną sytuacją, mały użytkownik może także wytłumaczyć swój osąd i wyjaśnić, dlaczego uznał ją za pozytywne lub negatywne.
Co więcej, gra wprowadza dzieci w świat odpowiedzialności, zachęcając je do refleksji nad tym, jakie skutki wynikają z ich działań. Najmłodsi mogą eksperymentować z różnymi zachowaniami oraz doświadczać pozytywnych i negatywnych konsekwencji, co pomaga im w budowaniu odpowiedzialności i świadomości społecznej.

 

Układanka Dobre czy złe? skupia się na wartościach, takich jak uczciwość, szacunek, empatia i odpowiedzialność.

 

  • Kształtuje samoświadomość

Gra Dobre czy złe? –  rozwój społeczny zawiera karty prezentujące proste historyjki obrazkowe. Są to sytuacje, które mogą przytrafić się każdemu dziecku, np. wspólna wycieczka rowerowa, zabawa, ale także przeszkadzanie sobie czy dokuczanie. Zadaniem małego gracza jest ich ocena. Dziecko ma do dyspozycji przezroczyste szablony z kciukami.
Taka aktywność pozwala przedszkolakom na zastanowienie się nad własnymi emocjami, reakcjami i zachowaniami. Dzieci mogą lepiej zrozumieć swoje uczucia i odkryć, jakie zachowania są akceptowalne, a jakie nie. Dzięki temu gra Dobre czy złe? wspomaga rozwój samoświadomości, samoregulacji emocjonalnej i budowanie pozytywnego obrazu siebie.

 

  • Uczy poprzez zabawę

Układanka Dobre czy złe? skupia się na wartościach, takich jak uczciwość, szacunek, empatia i odpowiedzialność. Dzieci mają okazję zastanowić się nad nimi i zobaczyć, jak wpływają one na relacje międzyludzkie. Dzięki dyskusjom i refleksjom, mali użytkownicy mają szansę pogłębiać swoje rozumienie i przyjmować te wartości jako podstawę swojego postępowania.
Ponadto poprzez interakcję z innymi graczami i analizowanie różnych zachowań, dzieci uczą się, jak radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych.

 

  • Pomaga dzieciom zrozumieć emocje

Ilustracje na układance Dobre czy złe? prezentują sytuacje, które mogą wywołać w obserwatorach różne uczucia. Poprzez to gra jest dobrym pretekstem do wprowadzania najmłodszych w świat emocji i pracy nad nimi.
Dziecko nie zawsze potrafi rozpoznawać i nazywać emocje. Nie wie też, w jaki sposób je uzewnętrznić. Często też w różnych sytuacjach jest zdezorientowane i nie rozumie, że jakieś zachowanie jest negatywne i np. śmieje się z niego. Gra Dobre czy złe? to świetne narzędzie do rozpoznawania emocji, uczenia, jak sobie z nimi radzić oraz szukania sposobów na ich okazywanie w akceptowalny społecznie sposób. Dzięki temu Twoja pociecha będzie pewniejsza siebie i spokojniejsza.

 

Wielkim atutem układanki Dobre czy złe? jest kształtowanie dojrzałości emocjonalnej oraz wspomaganie kompetencji społecznych.

 


Pomysły na zabawę


  • Odgrywanie ról: kompetencje społeczne, rozumienie emocji, empatia, spostrzegawczość

Zaproponuj grupie rozegranie scenki rodzajowej, w której uczestnicy wcielą się w różne postacie z zaprezentowanych na kartach sytuacji. Dzieci mogą naśladować zachowania i reakcje przedstawione na szablonach, analizować konsekwencje i dyskutować na temat właściwych sposobów postępowania w takich momentach.

 

  • Co zrobić, gdy...: zarządzanie emocjami, rozwiązywanie problemów

Układamy wybrane karty i prosimy dziecko o reakcję poprzez dołożenie kciuka w górę lub w dół. Następnie wskazujemy wybraną ilustrację ocenioną negatywnie i zadajemy dziecku pytanie rozpoczynające się od słów: „Co zrobić, gdy...”, np. „Co zrobić, gdy ktoś nas zaczepia”? Warto poszukać odpowiedzi z dzieckiem, naprowadzać je i wskazywać sposoby radzenia sobie z opisywanymi zdarzeniami.

 

Ilustracje na układance Dobre czy złe? prezentują sytuacje, które mogą wywołać w obserwatorach różne uczucia.

 

Co zawiera?

Zestaw zawiera 12 szablonów (w każdym po 4 sytuacje), 12 pasków kontrolnych, 48 kart z kciukiem, przewodnik po zabawie

 

Co otrzymujesz w prezencie, kupując na Arante.pl?

  • KARTY PRACY: Emocje - nauka nazywania i rozpoznawania emocji

W prezencie do produktu otrzymasz karty pracy dotyczące edukacji emocjonalnej. Znajdziesz w nich m.in:

  • emocjonującą kostkę do gry,
  • zabawę "Znajdź emocje",
  • zabawę "Memory emocje" w 2 wersjach,
  • kartę pracy "Dopasowanie nastroju",
  • termometr emocji,
  • kartę pracy "Mój tydzień emocji",
  • kartę pracy "Moje emocje - jak sobie z nimi radzę",
  • kartę pracy z dziennikiem emocji.

 

 

  • KARTY PRACY: Co czuję, gdy... - rozpoznawanie emocji

Drugi zestaw kart pracy, jaki otrzymasz dotyczy umiejętności rozpoznawania emocji. Zawiera kilkanaście zdjęć wraz z prostymi opisami i kartami przedstawiającymi cztery podstawowe emocje: radość, smutek, strach i gniew. Te karty pracy przeznaczone są dla dzieci, którym trudność sprawia rozpoznawanie, nazywanie emocji. Doskonale sprawdzą się także w pracy z dziećmi z autyzmem.

 

 

Karty pracy otrzymasz w formacie .pdf do samodzielnego wydrukowania na podany w zamówieniu adres e-mail.

 

Główne informacje

  • Wiek: 4 lata+

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej