419,00 zł
399,00 zł z VAT
Dobre czy złe? – rozwój społeczny dla dzieci 4 lata+
Układanka Dobre czy złe? – rozwój społeczny to komplet ciekawych ilustracji prezentujących różne sytuacje z życia codziennego. Zadaniem graczy jest ocenić je i opowiedzieć, dlaczego są pozytywne lub negatywne. Ta doskonała pomoc dydaktyczna przeznaczona jest dla graczy w wieku przedszkolnym i szkolnym. Posłuży do nauki o różnych zachowaniach i ich konsekwencjach.
Gra Dobre czy złe? to nie tylko ciekawe historyjki opowiedziane w prostej formie. To przede wszystkim skuteczne narzędzie do rozwijania umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci.
Dzięki tej interesującej układance mali użytkownicy zdobywają wiedzę o normach kulturowych, uczą się empatii, odpowiedzialności i rozwiązywania problemów. To niezastąpiony element procesu rozwoju społecznego dzieci. Wpływa na ich relacje z innymi, pozwala kształtować inteligencję emocjonalną i wspomaga kompetencje komunikacyjne.
Gra jest dostosowana do zasobu pojęć i wiedzy dzieci od 4. roku życia
Gra pomaga rozpoznać pozytywne i negatywne emocje dotyczące przedstawionych sytuacji
Dopasowywanie reakcji do ilustracji i opisywanie ich to dobre ćwiczenia na doskonalenie uważności i skupienia.
Dzięki grze w rozstrzyganie pozytywnych i negatywnych zachowań, dziecko uczy się rozwiązywania problemów.
Dziecko może opowiadać o ilustracjach i tworzyć do nich historyjki, co uczy je kreatywności i pobudza wyobraźnię
Gra nadaje się do zabaw grupowych. Wspiera kompetencje społeczne małego użytkownika i uczy go komunikacji.
Wielkim atutem układanki Dobre czy złe? jest kształtowanie dojrzałości emocjonalnej oraz wspomaganie kompetencji społecznych. Gra rozwija nowe umiejętności SEL, czyli zarządzanie uczuciami, rozumienie ich oraz wzbudzanie w sobie empatii.
Zestaw Dobre czy złe? stawia dzieci w roli decydentów, co pomaga im ćwiczyć umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne i rozwiązywania konfliktów. Kładąc kciuki na obrazku z daną sytuacją, mały użytkownik może także wytłumaczyć swój osąd i wyjaśnić, dlaczego uznał ją za pozytywne lub negatywne.
Co więcej, gra wprowadza dzieci w świat odpowiedzialności, zachęcając je do refleksji nad tym, jakie skutki wynikają z ich działań. Najmłodsi mogą eksperymentować z różnymi zachowaniami oraz doświadczać pozytywnych i negatywnych konsekwencji, co pomaga im w budowaniu odpowiedzialności i świadomości społecznej.
Gra Dobre czy złe? – rozwój społeczny zawiera karty prezentujące proste historyjki obrazkowe. Są to sytuacje, które mogą przytrafić się każdemu dziecku, np. wspólna wycieczka rowerowa, zabawa, ale także przeszkadzanie sobie czy dokuczanie. Zadaniem małego gracza jest ich ocena. Dziecko ma do dyspozycji przezroczyste szablony z kciukami.
Taka aktywność pozwala przedszkolakom na zastanowienie się nad własnymi emocjami, reakcjami i zachowaniami. Dzieci mogą lepiej zrozumieć swoje uczucia i odkryć, jakie zachowania są akceptowalne, a jakie nie. Dzięki temu gra Dobre czy złe? wspomaga rozwój samoświadomości, samoregulacji emocjonalnej i budowanie pozytywnego obrazu siebie.
Układanka Dobre czy złe? skupia się na wartościach, takich jak uczciwość, szacunek, empatia i odpowiedzialność. Dzieci mają okazję zastanowić się nad nimi i zobaczyć, jak wpływają one na relacje międzyludzkie. Dzięki dyskusjom i refleksjom, mali użytkownicy mają szansę pogłębiać swoje rozumienie i przyjmować te wartości jako podstawę swojego postępowania.
Ponadto poprzez interakcję z innymi graczami i analizowanie różnych zachowań, dzieci uczą się, jak radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych.
Ilustracje na układance Dobre czy złe? prezentują sytuacje, które mogą wywołać w obserwatorach różne uczucia. Poprzez to gra jest dobrym pretekstem do wprowadzania najmłodszych w świat emocji i pracy nad nimi.
Dziecko nie zawsze potrafi rozpoznawać i nazywać emocje. Nie wie też, w jaki sposób je uzewnętrznić. Często też w różnych sytuacjach jest zdezorientowane i nie rozumie, że jakieś zachowanie jest negatywne i np. śmieje się z niego. Gra Dobre czy złe? to świetne narzędzie do rozpoznawania emocji, uczenia, jak sobie z nimi radzić oraz szukania sposobów na ich okazywanie w akceptowalny społecznie sposób. Dzięki temu Twoja pociecha będzie pewniejsza siebie i spokojniejsza.
Zaproponuj grupie rozegranie scenki rodzajowej, w której uczestnicy wcielą się w różne postacie z zaprezentowanych na kartach sytuacji. Dzieci mogą naśladować zachowania i reakcje przedstawione na szablonach, analizować konsekwencje i dyskutować na temat właściwych sposobów postępowania w takich momentach.
Układamy wybrane karty i prosimy dziecko o reakcję poprzez dołożenie kciuka w górę lub w dół. Następnie wskazujemy wybraną ilustrację ocenioną negatywnie i zadajemy dziecku pytanie rozpoczynające się od słów: „Co zrobić, gdy...”, np. „Co zrobić, gdy ktoś nas zaczepia”? Warto poszukać odpowiedzi z dzieckiem, naprowadzać je i wskazywać sposoby radzenia sobie z opisywanymi zdarzeniami.
Zestaw zawiera 12 szablonów (w każdym po 4 sytuacje), 12 pasków kontrolnych, 48 kart z kciukiem, przewodnik po zabawie
KARTY PRACY: Emocje - nauka nazywania i rozpoznawania emocji
W prezencie do produktu otrzymasz karty pracy dotyczące edukacji emocjonalnej. Znajdziesz w nich m.in:
KARTY PRACY: Co czuję, gdy... - rozpoznawanie emocji
Drugi zestaw kart pracy, jaki otrzymasz dotyczy umiejętności rozpoznawania emocji. Zawiera kilkanaście zdjęć wraz z prostymi opisami i kartami przedstawiającymi cztery podstawowe emocje: radość, smutek, strach i gniew. Te karty pracy przeznaczone są dla dzieci, którym trudność sprawia rozpoznawanie, nazywanie emocji. Doskonale sprawdzą się także w pracy z dziećmi z autyzmem.
Karty pracy otrzymasz w formacie .pdf do samodzielnego wydrukowania na podany w zamówieniu adres e-mail.
Wiek: 4 lata+