Model mózgu z pianki

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: LEARNING RESOURCES
  • Kod producenta: 765023019032

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 95,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 125,00 zł

    99,00 zł z VAT

    CENA KATALOGOWA: 125,00 zł
    OSZCZĘDZASZ: 26,00 zł !

  • Cena produktu z transportem od: 114,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    114,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł
  • Warunki i koszty dostawy
    Cena z transportem:
    114,90 zł Paczkomat InPost (+15,90 zł)
    122,00 zł Kurier - DPD (+23,00 zł)
    122,00 zł Kurier - InPost (+23,00 zł)
    122,00 zł Kurier - DHL24 (+23,00 zł)
  • Kod: zab_ler_1903

Dla kogo?

Piankowy model mózgu to pomoc edukacyjna do wykorzystania podczas lekcji biologii. Z powodzeniem może wzbogacić zajęcia w szkole podstawowej. Przyda się zwłaszcza w starszych klasach, gdzie poruszana jest tematyka budowy mózgu oraz funkcji prawej i lewej półkuli mózgowej. Model z pianki umożliwia pokazanie uczniom przekroju tego ważnego organu. Pomoże to zobrazować najważniejsze elementy budowy mózgu.

Model w środku jest kolorowy, co ułatwia rozróżnienie poszczególnych elementów. Jedna z półkul mózgowych zawiera struktury opisane po angielsku. Na przekroju drugiej półkuli widać z kolei oznaczenia literowe. Ma to na celu użycie przyboru do utrwalenia zdobytej wiedzy, próbując nazywać elementy opisane literami.

Taka pomoc edukacyjna może być stosowana przez nauczyciela w czasie prowadzenia lekcji, ale też podczas pracy w grupach lub w parach.

 

 

 

88-edukacja-wczesnoszkolna-klasa-4-8-szkola-podstawowa Pomoc dydaktyczna dla szkół podstawowych

Model mózgu z pianki to pomoc do wyposażenia pracowni biologicznej w szkole podstawowej.

18-koncentracja-pamiec-skupienie3 Doskonalenie zapamiętywania

Nauka z modelem mózgu z pianki doskonali pamięć oraz kojarzenie umiejscowienia i kształtu danej struktury z jej nazwą.

58-praca-w-grupie-komunikacja3 Praca w grupach lub w parach

Model mózgu z pianki może być wykorzystany podczas pracy w grupach i w parach, jako utrwalanie zdobytej wiedzy.

24-logiczne-myslenie Doskonalenie logicznego myślenia

Zadania w parach lub w grupach z wykorzystaniem modelu mózgu z pianki ćwiczą równocześnie logiczne myślenie – umiejętność potrzebną w wielu zadaniach szkolnych.

 

Dlaczego warto?

  • Ciekawe lekcje biologii

Budowa mózgu to tematyka, którą warto przedstawić uczniom z wykorzystaniem piankowego modelu. Pozwoli to nie tylko nazwać określone części, ale też pokazać ich umiejscowienie oraz wielkość względem sąsiadujących elementów. Możliwość obejrzenia z bliska modelu sprawi, że młodzież łatwiej zapamięta nazwy struktur mózgowych.

 

Model mózgu z pianki

 

  • Połączenie nauki anatomii z ćwiczeniami języka angielskiego

Struktury mózgu na jednej z półkuli podpisane są w języku angielskim. Można podczas nauki stworzyć sobie także listę liter z drugiej półkuli i na kartce zrobić do nich odnośniki w języku polskim. Przepytując się wzajemnie, warto korzystać ze stworzonej listy. Pracując w parach, można zadać pytanie koledze, jaka struktura jest oznaczona literą A i od razu skontrolować poprawność odpowiedzi. Następne pytanie warto ułożyć inaczej: podać polską nazwę i poprosić o odnalezienie danej struktury na półkuli z oznaczeniami literowymi. Trzecim etapem może być podanie nazwy elementu po angielsku, który będzie trzeba odnaleźć i wskazać na półkuli z literami. Kombinacji takich zagadek może być wiele. Ważne jest, że w ich czasie uczniowie utrwalają na różne sposoby zdobytą wiedzę.

 

  • Trenowanie pamięci wzrokowej

Nauka z wykorzystaniem modelu mózgu to sposób pokazania uczniom w trójwymiarze układu struktur neurologicznych. Są one oznaczone kolorem i opisem lub literą. Pozwoli to podczas zapamiętywania skojarzyć wszystkie te czynniki z ułożeniem danego elementu. Ponadto opisy w języku angielskim uczniowie zaczną w czasie ćwiczeń kojarzyć z polskim nazewnictwem, co dodatkowo wpłynie korzystnie na zdolność zapamiętywania.

Model mózgu do nauki anatomii


Pomysły na zabawę


  • „Funkcje prawej i lewej półkuli mózgu” – łatwiejsze przyswojenie informacji z lekcji biologii

Nauczyciel przygotowuje karteczki z wypisanymi funkcjami charakterystycznymi dla prawej i lewej półkuli mózgu. Wśród napisów znajdą się m.in. logiczne myślenie, pisanie, obliczenia matematyczne, a także kreatywność, wyobraźnia i odbiór emocji. Karteczki można umieścić w pojemniku, a na stolikach szkolnych ułożyć półkule mózgu z pianki (stoliki mogą być oznaczone napisami „prawa półkula” i „lewa półkula”). Uczniowie będą kolejno losować po jednej karteczce z opisem funkcji, a następnie ustawiać ją obok półkuli, która odpowiada za daną zdolność.

 

  • „Powtórzenie wiadomości” – utrwalenie wiedzy zdobytej podczas lekcji

Piankowy model mózgu może być wykorzystany również jako powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Jeden uczeń reszcie grupy lub koledze z ławki wskazuje literę, do której należy przyporządkować prawidłową nazwę. Nauczyciel kontroluje w tym czasie poprawność odpowiedzi. Uczeń zadający pytanie sprawdza, czy odpowiedź jest dobra na półkuli mózgu z podpisanymi strukturami. Dodatkowo można przygotować wcześniej na kartce zestawienie liter, którymi zostały oznaczone elementy mózgu i dopisać do nich nazwę polską (takie zadanie warto zastosować jako dodatkowe ćwiczenie).

 

Co zawiera?

1. Dwie półkule mózgu z pianki (jedna z podpisanymi elementami w języku angielskim, a na drugiej struktury oznaczone literami w celu sprawdzenia wiedzy ucznia). Zaznaczone są m.in.:

  • płat czołowy (frontal lobe)

  • płat ciemieniowy (parietal lobe)

  • płat skroniowy (temporal lobe)

  • płat potyliczny (occipital lobe)

  • podwzgórze (hypothalamus)

  • wzgórze (thalamus)

  • móżdżek (cerebellum)

  • most (pons)

  • ciało modzelowate (corpus callosum)

  • przysadka mózgowa (pituitary gland)

  • rdzeń przedłużony (medulla oblongata)

2. Przewodnik aktywności

 

Model mózgu z pianki

 

Główne informacje

Wiek: od 7 r.ż.

Wymiary: 16 cm x 14,5 cm x 14,5 cm

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej