648,00 zł z VAT
Kartoniki edukacyjne do niebieskiej KodujMaty – 400 elementów dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to zestaw przeznaczony do nauki i zabawy dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Jest dostosowany dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym dzieci niewidomych i słabowidzących oraz dzieci autystycznych.
Stanowi świetne wprowadzenie do nauki kodowania, które dzieci przyswajają w sposób atrakcyjny i przystępny. Zestaw doskonale sprawdzi się również u dzieci bez zaburzeń jako środek wspierający ich ogólny rozwój. Kartoniki edukacyjne mogą być ciekawym elementem wyposażenia szkół podstawowych i przedszkoli, klas integracyjnych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, gabinetu logopedy, różnego rodzaju placówek terapeutycznych, szkół specjalnych oraz placówek dziennego pobytu typu OREW.
Kartoniki edukacyjne wpierają dzieci w przyswajaniu wiedzy z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Rozwijają u dzieci motorykę małą, percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Wspierają dzieci w nauce orientacji przestrzennej, nauce dodawania i odejmowania czy klasyfikacji przedmiotów. Pomagają również dziecku nazywać, rozpoznawać i zrozumieć emocje swoje i innych.
Zestaw ma szerokie zastosowanie w różnego rodzaju aktywnościach i można dostosować go w zależności od potrzeb. Produkt przeznaczony jest dla dzieci od 3 roku życia i jest zgodny z podstawą programową dla dzieci przedszkolnych oraz dla 1 etapu edukacyjnego (edukacji wczesnoszkolnej).
Zestaw kartoników przeznaczony jest dla dzieci ze spektrum autyzmu.
Kartoniki edukacyjne zostały stworzone z myślą o osobach słabowidzących, mają kontrastowe elementy i intensywne kolory.
Zestaw zawiera elementy dotyczące emocji i zachowania.
Zestaw kartoników jest zgodny z podstawą programową dla przedszkoli.
Produkt jest zgodny z podstawą programową dla szkół podstawowych (1 etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna).
Zabawy z użyciem kartoników, np. podział na zbiory rozwija u dziecka umiejętność logicznego myślenia.
Kartoniki edukacyjne przeznaczone są dla dzieci od 3 roku życia.
Produkt można wykorzystać podczas wprowadzania pojęcia zbioru oraz podczas klasyfikacji przedmiotów.
W skład zestawu wchodzi 400 elementów, które można podzielić według różnych kategorii. Świetnie więc się sprawdzi do nauki podstaw kodowania. Ze względu na szybki rozwój technologii informacyjnej oraz coraz większe wykorzystanie programów edukacyjnych, komputerów, tabletów i robotów w szkołach i przedszkolach, coraz większy nacisk kładzie się na naukę kodowania. Dzieci najmłodsze, które nie opanowały jeszcze nauki czytania, uczą się prostego kodowania przy pomocy prostych robotów oraz z wykorzystaniem konkretów- na przeznaczonych do tego specjalnych matach. Kartoniki edukacyjne przeznaczone są właśnie do tego typu kodowania. Można je wykorzystać na niebieskiej KodujMacie (nie jest ona dołączona do zestawu) lub stworzyć własną planszę do kodowania.
Zestaw sprawdzi się w szkołach i przedszkolach do nauki i zabaw ogólnorozwojowych, jednak wykonany został przede wszystkim z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – głównie dzieciach słabowidzących oraz autystycznych. Nadrukowane na kartonikach elementy mają zwiększony kontrast oraz intensywne i łatwe do rozróżnienia kolory, a wielkość kartoników jest dostosowana do osób z wadą wzroku. Natomiast dzieci ze spektrum autyzmu skorzystają przede wszystkim z elementów dotyczących emocji i zachowania. Autyści często mają problem z nazywaniem i rozumieniem emocji oraz prawidłowym zachowaniem. Nie zawsze potrafią dostrzec, że ich zachowanie jest niezgodne ze standardami społecznymi, gdyż nie są w stanie ocenić, czy to, co robią, jest właściwe, czy też nie. Często też ich mimika twarzy nie pokrywa się z emocjami, które odczuwają. Nie zawsze wiedzą też, jak zareagować na daną sytuację lub jaka jest przyczyna zachowań innych osób. Bardzo ważna jest w tym zakresie rozmowa o emocjach, odczytywanie emocji z mimiki i zachowania innych, wskazywanie przyczyn i skutków danej emocji, rozróżnianie właściwych i niewłaściwych zachowań, a także nauka radzenia sobie z emocjami, w tym nauka sposobów na „rozładowanie” negatywnych emocji.
Zestaw składa się z 400 kartoników różnego rodzaju, jest więc pomocnym narzędziem do nauki klasyfikacji przedmiotów. Przydatny będzie również podczas wprowadzania pojęcia zbioru i nauki tworzenia zbiorów. Nauczyciel obserwując utworzone przez dziecko zbiory, może ocenić, czy przeszło ono z poziomu przedoperacyjnego na poziom operacyjny. Przejście na poziom operacyjny jest niezbędne w przypadku dziecka kończącego przedszkole, więc jeśli u dziecka pojawiają się trudności z właściwym podziałem na zbiory, warto byłoby się temu bliżej przyjrzeć. Kartoniki mogą służyć więc nie tylko do nauki tworzenia zbiorów, ale też terapii związanej z pojawiającymi się u dziecka trudnościami w tym zakresie.
Ze względu na to, że kartoniki przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci słabowidzących, kolory nadrukowanych na nich elementów są intensywne i kontrastowe. Z pomocą kartoników dzieci mogą uczyć się nazywać i rozróżniać kolory, a także, w przypadku elementów wielokolorowych, tworzyć ich opisy z uwzględnieniem wszystkich kolorów.
W skład zestawu wchodzą kartoniki z elementami, które można dopasować do poszczególnych pór roku. Mogą stanowić więc wprowadzenie do rozmowy na temat wszystkich pór roku lub jednej z nich. Z pomocą kartoników dzieci mogą gromadzić wiedzę na temat pogody i ubioru związanego z daną porą roku, mogą wymieniać cechy charakterystyczne dla każdej z nich, wskazywać aktywności i zasady bezpieczeństwa z nimi związane, a także porównywać ze sobą poszczególne pory
Zabawa z wykorzystaniem kartoników edukacyjnych może być wprowadzeniem do zajęć na temat emocji i zachowania. Dzieci mogą dopasowywać nazwy emocji do pasujących do nich ilustracji. Mogą również wypowiadać się na temat własnych doświadczeń związanych z emocjami, wskazywać przykłady zachowań powodujących pojawienie się danej emocji, rozróżniać dobre i złe zachowania. Kartoniki można wykorzystać również podczas rozmowy dotyczącej radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami oraz podczas wspólnego tworzenia klasowych zasad.
Zadaniem dziecka jest wyszukanie elementów pasujących do wskazanych kategorii i ułożenie ich we właściwym miejscu na macie. Przykładowo: z góry maty ułożone są ilustracje przedstawiające części ciała, natomiast z boku ilustracje przedstawiające pory roku. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków przedstawiających ubrania w ten sposób, aby pasowały zarówno do części ciała, jak i pory roku, np. czapka powinna się znaleźć w miejscu, gdzie jest „zima” i „głowa”.
Można tu pracować z całym zestawem (ze względu na dużą ilość elementów można to zadanie wykonać z większą grupą) lub z wybraną częścią elementów. Zadaniem dziecka jest stworzenie zbiorów z wybranych elementów. W przypadku wyboru mniejszej części zestawu dzieci mogą gotowe zbiory ułożyć na macie. Starsze dzieci mogą same stworzyć kategorie, według których tworzą swoje zbiory, najmłodsi zaś mogą dopasować elementy do wskazanych kategorii. Na koniec dzieci uzasadniają, dlaczego wybrane przez nich elementy pasują do każdego ze zbiorów.
W tej zabawie należy wykorzystać elementy należące do jednej, tej samej kategorii. Kartoniki schowane są do woreczka. Dzieci podzielone są na dwie grupy, stoją w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Naprzemiennie dziecko z każdej grupy losuje kartonik. Zadaniem dziecka stojącego na początku rzędu jest przedstawienie tego, co znajduje się na kartoniku za pomocą mimiki lub gestów. Dziecko z drugiej grupy ma za zadanie odgadnąć, co dziecko z przeciwnej grupy przedstawia. Jeśli odgadnie prawidłowo, grupa otrzymuje punkt. Wygrywa grupa, które zdobędzie większą liczbę punktów.
Przed dzieckiem leżą różne zbiory. Zadaniem dziecka jest dokładne przyjrzenie się wszystkim elementom w danym zbiorze, wybranie elementu, który nie pasuje do reszty oraz uzasadnienie swojej decyzji
W skład zestawu wchodzi 400 kartoników, w tym zestaw dla dzieci niedowidzących oraz zestaw dla dzieci ze spektrum autyzmu.
Zestaw dla dzieci niedowidzących (174 elementy): słowa, obrazki i litery (109 elementów), kropki do liczenia (10 elementów), liczby oraz znaki prostych działań (20 elementów), start, meta oraz strzałki wskazujące kierunki (11 elementów), figury w różnych kolorach (24 elementy).
Zestaw dla dzieci autystycznych: sylaby + obrazki (71 + 8 elementów), orientacja przestrzenna i przyimki (8 + 9 elementów), pogoda, pory roku, ubrania i części ciała (5 + 8 + 30 + 6 elementów), homonimy (15 elementów), czynności poranne (20 elementów), emocje (30 elementów), zachowania (8 elementów), gesty (7 elementów).
Ilość elementów: 400.
Podział na zestawy dla dzieci niedowidzących oraz dzieci ze spektrum autyzmu.
Kartoniki są usztywnione i dwustronnie foliowane, mają intensywne kolory.
Produkt stanowi uzupełnienie do niebieskiej KodujMaty.
W skład zestawu wchodzą elementy z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej.